Provocarea catuselor de la The Mirror. La inceputurile sale, Houdini se lauda ca putea scapa din orice tip de catuse de la politie. Din 1899, Houdini a facut spectacol prin lume cu ajutorul managerului Martin Beck. Secretul era studiul amanuntit al incuitorilor catuselor. Inchidea catusele si stia exact ce cheie le deschide. Lua la el si cheile pitite intr-un compartiment secret montat pe umarul sau. Unele catuse nici macar nu aveau cheie si se deschideau doar cand erau lovite de o suprafata tare. Odata, Houdini a scapat si de catusele cu o singura cheie. Intai testa cheia iar un asistent cauta prin colectia sa de chei una care sa se potriveasca apoi o primea pe cea care deschidea catusele.
Catusele pe care le folosea sa se arunce in apa erau mai deosebite, deschizandu-se doar prin rotirea incheieturii mainii. De doua ori nu prea a reusit Houdini sa scape prea usor de catuse. O data a stat o ora si jumatate si s-a ranit tare la incheieturi din cauza lui Hope Hodgson. Altadata, reporterii de la The Mirror din Marea Britanie au facut rost de catuse unicat, pe care Houdini le-a deschis intr-o ora si 10 minute. Unii experti au speculat ca Houdini a avut un rand de chei pregatite deja si ca The Mirror a aranjat numarul cu Houdini pentru a parea cat mai realist.
Evadarea din vasul de lapte. Houdini a inceput sa includa acest truc simplu in reprezentatiile sale in 1901. Din cauza prezentarii deosebite, a devenit cel mai faimos si mai captivant numar de iluzionism. Cea mai buna evadare pe care a putut-o inventa vreodata, cea din vasul urias de lapte incepea prin examinarea vasului cu lapte. In timp ce Houdini se schimba intr-un costum de baie, spectatorii erau lasati sa umple vasul cu apa.
Cand se intorcea langa vas ruga audienta sa-si tina respiratia. Unii puteau 60 de secunde, altii mai putin. Din senin, Houdini intra imediat in vas, scufundandu-se in apa. Capacul era pus iar Houdini era fortat sa isi bage si capul sub apa. Dupa doua minute, Houdini iesea din vasul cu apa ud tot si de abia respirand, dupa ce fusese asezat un ecran de panza in dreptul vasului. La cativa ani dupa moartea sa s-a aflat si secretul trucului asa de ciudat. Capacul nu era prea bine pus asa ca se putea scapa foarte usor, niturile erau false. Publicul putea examina capacul, care era conic si unsuros, si nu vedea nimic deosebit, insa cel din interiorul sau il putea ridica in sus fara sa trebuiasca sa scoata incuietorile.