Expeditii in necunoscut

Intr-o anumita perioada a vietii, adolescenta, mai ales, pentru un barbat in devenire, singura tentatie, obsedanta pina la un moment dat, ramine indiscutabil femeia, indiferent de virsta, de aspect, de farmecul ei. In mintea adolescentului, femeia este asociata cu sexul, cu posesia fizica, excluzind alte paliere de tranzitie, dragostea, de exemplu, din care cauza tentatia de apropiere, de cunoastere, devine obsedanta, chinuitoare. Astfel toate obiectivele, energiile sale sunt indreptate exclusiv in directia indeplinirii acestui obiectiv.

Daca pentru un barbat matur atractia femeii nu mai reprezinta un mister, insemnind, de obicei, o realitate crunta, pentru adolescentul naiv si neexperimentat, subiectul ramine deschis. Mintea lui tese tot felul de scenarii, imaginindu-si femeia ca un obiect, la dispozitia sa, gata oricind sa raspunda, neconditionat, poftelor sale, asa cum crezusem si eu la inceput. - Si daca ramin insarcinata? imi spuse Camelia, prima femeie din viata mea, dupa prima experienta finalizata destul de repede, de altfel. Nici nu mi-a trecut prin minte ca n-ai sa ma pazesti! - N-aveam cum sa intuiesc asta! i-am raspuns, ca dupa un dus rece. Si chiar daca mi-ai fi spus, ar fi fost imposibil! - De ce ? - E prima data cind o fac, marturisesc, m-a luat valul! Poate a doua oara… - Crezi ca va mai fi a doua oara? - Sper! - Speri degeaba, asta a fost tot! Poate daca iti asumi consecintele, stiu eu, ar fi posibil sa ma razgindesc! - Imi asum totul, raspund speriat sa nu pierd obiectul pasiunii. Ma gindesc ca tu ai fost, totusi, mai prevazatoare! De ce am impresia ca ai ales intentionat ziua aceasta? - Fiindca ma asteptam la o asemenea surpriza. - Si ai ales ziua cea mai sigura, inteleg! Atunci de ce m-ai speriat? - Fiindca nimic nu-i sigur, garantat, ma lamuri ea Aici e ca la ruleta ruseasca! Uneori cistigi, alteori pierzi. Depinde cum ti-i norocul! - De ce n-am mai incerca o data? insist eu, cu elanul de nestavilit al incepatorului. Daca raul s-a produs, se va produce oricum, indiferent daca ne oprim sau mergem mai departe! In fata dorintei mele evidente, a argumentatiei inspirate, cred, femeia ceda oftind. -

Dar sa ai grija de data aceasta! Si nu te grabi! In dragoste nu trebuie sa infuleci totul dintr- inghititura! A doua incercare se dovedi pe gustul ei, lasindu-se convinsa mai usor apoi, la insistentele mele repetate, continuate pina in zori. - Nu ca nu mi-ar placea, imi marturisi ea la un moment dat, dar exista o limita in toate! Viata e lunga, sa stii, si miine e-o zi! - Sintem deja in alta zi, ii spun, hotarit sa-mi continui aventura cu orice pret. Sa asteptam sa treaca si ziua aceasta! Femeia ofta din nou. - Cum zici tu, iubitule! Faptul ca ma investise cu un asemenea statut, cel de iubit, imi rascolise orgoliu propriu intiia data in viata si-mi consolida din clipa aceea pozitia de barbat pentru todeauna.