M-am inselat cand aveam impresia ca nu mananc plastic

Oricat de amuzant sau ciudat ar putea parea asta, este complet adevarat. Acum cateva zile, aflata in plin lucru, am dat peste un articol cu vesnicul titlu care atrage orice fraier sa dea click: “Acest video uimitor va schimba modul in care vezi mancarea!” Da, da, am mai auzit povestea asta. Totusi am dat click si m-are mi-a fost mirarea cand am vazut ca, pentru prima sau a doua oara, titlul unui articol era in perfecta concordanta cu acesta.

Ai auzit vreodata de plancton? Planctonul este totalitatea microorganismelor care se afla in apa si pot fi vazute doar la microscop. Ei bine, planctonul se gaseste in orice fel de apa, chiar si in cea pe care o bem sau apa de la robinet. E peste tot. In video-ul respectiv se vedea cum un plancton mananca o bucatica minuscula de plastic aflata in ocean. Si exista nenumarate astfel de bucatele de plastic, la fel ca si planctoni. Pentru ca planctonul este cel mai jos in lantul trofic, toate celelalte organisme ajung sa-l consume in mod direct, cat si indirect. Prin urmare, toate celelalte organisme, mai ales noi, ajungem sa mancam plastic! Nu sunt unul dintre oamenii care sa spuna ca e cazul sa ne punem pe treaba si sa eliminam toate ramasitele de plastic care exista pe lume.

Nici n-o sa stau de capul altora sa faca ceva in privinta asta. Totusi, mi s-a parut interesant modul in care anumiti oameni chair sunt convinsi ca traiesc sanatos cand, in realitate, nimeni nu poate trai atat de eco pe cat ar vrea. Precum se vede, propriile noastre chimicale sunt peste tot, creand astfel un cerc vicios destul de rau pentr noi si pentru mediu.