Borseta

In urma peregrinarilor mele prin magazine (pe vreme cind imi permiteam acest lux!), am descoperit un accesoriu pentru barbati ( nici nu stiam ca exista!), care mi-a mers la inima. Era o borseta din piele de crocodil, care se preta purtarii in mina, avind un miner moale, din piele, iar la nevoie, se putea purta si atirnata de git, gratie unui cordon elegant, ajustabil, cu o catarama suflata cu aur. N-am ezitat s-o cumpar ( cu o suma destul de frumusica!), trezind invidii in bloc, la serviciu sau chiar pe strada. Optasem pentru varianta intermediara (la git), deoarece imi oferea libertate deplina si o puteam accesa cu multa usurinta, fiind amplasata pe partea din fata, la nivelul burtii, cum mai vazuse si la altii. Nu plecam nicaieri fara borseta, care era si foarte practica ( imi incapeau actele si banii, plus alte fleacuri strict necesare), fara sa mai vorbesc de aspectul ei elegant si modern ( sic). Intr-o zi de duminica ( sigur era duminica!) iesisem sa-mi cumpar un pachet de tigari, cind m-am trezit agresat de un pusti ( de vreo cincisprezece ani). Incercase sa-mi smulga borseta, din fuga, dar cureaua, foarte rezistenta, de altfel, ii cam stricase planurile ( iar eu fusesem pe punctul sa-mi pierd echilibru! ). Ma asteptasem ca acesta sa dispara rusinat, cu coada intre picioare, dar ti-ai gasit! Se repliase cit ai clipi inarmat cu un cutit, reusind, de data aceasta ( profitind si de lipsa mea de reactie!), sa reteze cureaua si sa dispara printre blocuri cu borseta cu tot. Nu apucasem sa articulez un cuvint, totul se petrecuse instantaneu, nu-mi venea, pur si simplu, sa cred, darmite sa mai fac fata situatiei. Cu toate demersurile mele ulterioare ( la Politie ), hotul si borseta disparusera parca in pamint, eu raminind cu paguba si cu regretul.